zondag 31 januari 2010

sociale muzieksites

Omdat ik in de film- & muziekafdeling van de bib werk had ik al een account bij Pandora radio. Na een bezoek aan die fameuze bib van Kortrijk kwam daar ook nog Deezer bij. Toch allemaal fantastisch wat het internet te bieden heeft, en vooral heel erg up to date => vb. ik tikte 'Customs' in en onmiddellijk kreeg ik een verwijzing naar 'Isbells'.
Voor de collectievorming is dit echt een handig hulpmiddel, maar ... je bent er direct een tijdje zoet mee èn het gebeurt meestal van thuis uit. Nu vind ik dat niet direct een probleem, want ik hou wel van de nieuwe ontwikkelingen op muziekgebied en vind dat er heel veel goeie (èn Belgische !!!) muziek gemaakt wordt.

De internetlinks die de bib van Turnhout in zijn catalogus zet, is eigenlijk iets wat in elke bibcatalogus zou moeten staan. Onze bibliotheek stapt dit jaar in de PBS, dus ...

1 opmerking:

  1. Pandora is inmiddels al lang niet meer beluisterbaar bij ons. Jammer genoeg kunnen wij hier niet altijd ten volle van sociale muzieksites genieten door allerlei regel- en wetgevingen.

    BeantwoordenVerwijderen